сряда, юни 17, 2009

Честито - нови велоалеи

Чудя се как ще се отчетат от общинския съвет за създаването на новите "велоалеи". Доколкото си спомням миналата година имаше отделени около 2 милиона лева за изграждането на такива, които очевидно се оползотворяват с пълна сила чак сега. Айде някой да ми сметне колко струва да нарисуваш две успоредни жълти линии по средата на тротоара на Патриарх Евтимий?
Честно, когато ги видях, щях да се препъна на равното. По средата на тротоара - велоалея. Чудесно, прекрасно! Колите паркират отгоре, пешеходците се пазят и завират по кьошетата, велосипедистите може би са доволни (?), а парите похарчени. Предлагам да се мултиплицира ефекта и да се нарисуват всички тротоари в града. Направо - една четка отгоре и - готово. Ето това е то - изграждане по време на криза.
Опитвам се да се сетя къде другаде съм виждала алея по средата на тротоара. Хмммм, още се опитвам. Амстердам ли беше, тц, Брюксел ли. А да! Там карахме почти на тротоара. Но алеята беше изградена допълнително от лявата му страна, покрита с червена настилка, не беше част от тротоара, и определено подчертаваше, че велосипедистите са със специален статут - защитени участници в движението по ПЪТЯ.

Тук тротоарите отдавна са с променено предназначение - паркинги, складове, ресторант, пазар, а сега и част от уличното платно. Така че, защо не? Няма нищо по-логично това да се отбележи с ярко жълт цвят.



* На снимката може да забележите служители на "Чистота", които грижливо почистват "алеята", за да може половин час по-късно върху нея да паркират колите си работещите в Еврофинанс и адвокатската кантора до него.



А иначе законова уредба има - новата наредба на софийския общински съвет размахва пръст (ама среден):

"Чл.44. /1/Паркирането на пътни превозни средства /ППС/ на територията на Столична община се извършва само на разрешените, определени и обозначени за това места.
/2/Престоят и паркирането са забранени:
...
5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 метра преди тях; "**

** via VeloTolerance

4 коментара:

denitsa каза...

...
текстът е страХо...!

Анонимен каза...

пешеходци, бегайте! идааааааааааааа...

Think Green каза...

Предполагам, че 2-та милиона лева(които визираш) са похарчени за преасфалтиране на алеята започваща от "Руски паметник" и продължаваща успоредно по бул. "Цар Борис ІІІ" към кв."Княжево". Аз съм с две ръце и два крака за изграждане на повече вело алеи в София, но като гледам ентусиазма на управляващите в София си представям как ще управляват утре цяла държава... Съжалявам че ме избива на политика, но ми е адски тъпо да слушам великите приказки на лицето Б.Б. всеки ден колко много бил направил за този град и в същото време оправданията как всички му пречат да си върши работата. Един вид "Аз съм еб*ти пича, пък мен никой не ме обича"...

Иво Делин каза...

Проблема е комплексен.

Ето как е в случая:
* СофтПроект правят проект (тук има доста трески за гладене)
* Архитекти от Градоустройствения план го одобрят (това явно не се случва)
* МВР минава да го одобри (и това не се случва)
* Минава Министертвото на Транспорта да го удобри (това не се случва също явно)
* От там някои си дава пари и дава после зор да се направят.
* На търг някои печели изготвянето (тук става всичко под масата)
* После изпълнителите правят нещо, като никои от тях не е прочел какво и как да се свърши ...

Няма за какво да се плюе Бат Бойко, нито министрите... Всички са едно дередже* (тук е готино всеки от нас да си помисли какво прави по въпроса и дали и той не е под същия похлупак)